
Το καλοκαίρι έχει φτάσει και οι πρώτες διακοπές έχουν ήδη αρχίσει. Πολλοί επιλέγουν το αυτοκίνητο ως το κύριο μέσο μεταφοράς για τις αποδράσεις τους σε διάφορους καλοκαιρινούς προορισμούς. Ίσως είναι η περίοδος που διανύουμε τις περισσότερες αποστάσεις.
Επιπλέον, η οδήγηση το καλοκαίρι είναι πιο χαλαρή, γεμάτη γέλια, μουσική και παρέες, δημιουργώντας συνθήκες που μπορούν εύκολα να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού.
Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητό μας πρέπει να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση πριν ξεκινήσουμε τις διακοπές μας, όχι μόνο για τη σωστή λειτουργία του, αλλά κυρίως για τη δική μας ασφάλεια.
Ελαστικά και ζέστη
Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα ελαστικά δεν είναι το κρύο, οι βροχές ή το χιόνι, όπως θα πίστευε κανείς, αλλά… η ζέστη! Οι υψηλές θερμοκρασίες, τόσο του αέρα όσο και του οδοστρώματος, αποτελούν έναν κρυφό εχθρό που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και το λεγόμενο κλατάρισμα.
Τα ελαστικά μας, ανεξαρτήτως συνθηκών, χάνουν λίγο αέρα, περίπου 0,069 bar ή 1 psi κάθε μήνα. Αυτή η απώλεια γίνεται μεγαλύτερη το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών ή των μεγάλων διακυμάνσεων. Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να ελέγχονται συχνά τους καλοκαιρινούς μήνες, ειδικά κατά τη διάρκεια καύσωνα.
Όπως δεν θα παραλείπαμε να κάνουμε το προγραμματισμένο σέρβις πριν από ένα ταξίδι, έτσι δεν πρέπει να αμελούμε και τον έλεγχο των ελαστικών μας.
Για ποιο λόγο είναι σημαντικό να τα ελέγχω;
Η ιδανική πίεση των ελαστικών ποικίλλει ανάλογα με την εποχή. Το χειμώνα μειώνεται, ενώ το καλοκαίρι αυξάνεται λόγω της διαστολής του ζεστού αέρα μέσα στα ελαστικά. Οι κατάλληλες πιέσεις δεν είναι ίδιες το χειμώνα και το καλοκαίρι και προσαρμόζονται επίσης ανάλογα με το αν το οδόστρωμα είναι στεγνό ή βρεγμένο.
Όταν τα ελαστικά μας δεν έχουν την κατάλληλη πίεση, επηρεάζεται η οδήγηση του αυτοκινήτου, η συμπεριφορά του στις στροφές και η αποδοτικότητα καυσίμου. Συγκεκριμένα, η πρόσφυση μειώνεται, όπως και η αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας (ABS, ESP κ.λπ.).
Επιπλέον, η απόσταση που χρειάζεται για να σταματήσει το όχημα αυξάνεται, ενώ μειώνεται η δυνατότητα σωστού ελέγχου του, ιδιαίτερα στις στροφές. Αυτό οδηγεί επίσης σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Επιπλέον, η απόσταση που χρειάζεται για να σταματήσει το όχημα αυξάνεται, ενώ μειώνεται η δΕπιπλέον, η απόσταση που απαιτείται για την ακινητοποίηση του οχήματος αυξάνεται, ενώ μειώνεται η ακρίβεια στον έλεγχο του, ειδικά στις στροφές. Αυτό συνεπάγεται και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.υνατότητα σωστού ελέγχου του, ιδιαίτερα στις στροφές. Αυτό οδηγεί επίσης σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Πώς πραγματοποιούμε τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών;
Την ιδανική πίεση των ελαστικών για κάθε όχημα μπορούμε να τη βρούμε στο εγχειρίδιο του οχήματος, στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού, σε μία από τις πόρτες ή στο καπάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου.
Ο έλεγχος πρέπει πάντα να γίνεται με έναν αξιόπιστο ψηφιακό μετρητή και όταν τα ελαστικά είναι κρύα. Δηλαδή, το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει σταθμεύσει σε σκιερό μέρος για τουλάχιστον δύο ώρες, ή να έχουμε οδηγήσει λιγότερο από 3 χλμ. με χαμηλή ταχύτητα πριν από τη μέτρηση.
Με βάση τα αποτελέσματα της μέτρησης, καταλαβαίνουμε αν χρειάζεται να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε αέρα.
Αν βρισκόμαστε σε κίνηση και χρειαστεί να ρυθμίσουμε την πίεση εκτάκτως, προσθέτουμε 4-5 psi παραπάνω από την τιμή που συνιστά ο κατασκευαστής, καθώς τα ελαστικά είναι ήδη διασταλμένα. Φυσικά, επανελέγχουμε την πίεση όταν το όχημα έχει παραμείνει σταθμευμένο στη σκιά για αρκετή ώρα.
Να είστε προσεκτικοί, καθώς σε πολλά οχήματα η πίεση διαφέρει μεταξύ των εμπρός και των πίσω ελαστικών.
Εάν πρόκειται να ταξιδέψουμε με πολλές αποσκευές ή αρκετούς συνεπιβάτες, αυξάνοντας το βάρος στο αυτοκίνητο, πρέπει να αυξήσουμε ελαφρώς την πίεση στα ελαστικά. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του κατασκευαστή για πλήρες φορτίο.
Για να εξασφαλίσεις ασφαλή οδήγηση το καλοκαίρι, επικοινώνησε με την OpenCars και ανακάλυψε το ιδανικό μοντέλο για σένα.
Νέες αφίξεις οχημάτων, χρήσιμες συμβουλές και νέα κατευθείαν στο mailbox σου!
Κάλεσέ μας τώρα
Επισκεφτείτε μας κατόπιν ραντεβού!